Biroul de informare şi relaţii publice al Tribunalului Bucureşti aduce la cunoştinţa publicului desfăşurarea Adunării Generale a judecătorilor Tribunalului Bucureşti la data de 02.11.2022 care a avut următoarea ordine de zi:

-        consultarea judecătorilor și formularea unui punct de vedere cu privire la aspectele de actualitate privind asigurarea stabilității statutului magistraților, garanție a independenței justiției în sensul ralierii la poziţia Adunărilor Generale a judecătorilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi a judecătorilor Curţilor de Apel;

-        informarea judecătorilor în legătură cu o eventuală modificare a statutului judecătorilor, sub aspectul componentei legate de pensia ocupațională;

-        informarea judecătorilor cu privire la Rezoluția adoptată de către președintele ÎCCJ și de către președinții curților de apel în urma întâlnirii desfășurate la sediul înaltei Curți de Casație și Justiție, la data de 28.10.2022;

-        discuții asupra concluziilor raportului Băncii Mondiale privind o eventuală schimbare a modalității de calcul a pensiilor de serviciu ale judecătorilor, în contextul atingerii obiectivelor prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență al României, Componenta C8 Reforma fiscală și reforma sistemului de pensii, Jalonul 215, astfel cum rezultă conținutul acestora din comunicarea publică, întrucât respectivul raport nu a fost comunicat instituțiilor din sistemul judiciar;

-        dezbaterea asupra impactului acestor prezumtive modificări legislative asupra statutului judecătorilor.

Având în vedere că Statutul judecătorilor este unul de rang constituțional - reperele sale fiind consacrate în prevederile art. 124 alin. (3) și art. 125 din Constituția României - fapt ce reclamă obligația asumării de către toate puterile statului a principiilor stabilității și previzibilității acestui statut, cu evitarea experimentelor legislative,

Pentru ca sistemul judiciar să-și atingă obiectivele și să-și îndeplinească atribuțiile este esențial ca judecătorii, odată ce au îmbrățișat această carieră, să aibă certitudinea stabilității ei, condițiile de exercitare și de încetare a funcției trebuie asigurate prin lege fără interferențe legislative, în sens negativ, și să rămână constante pe parcursul carierei,

Având în vedere că sub aspectul specific al adoptării vârstei standard de pensionare, astfel cum s-a vehiculat în spațiul public, o astfel de modificare legislativă ar trebui să nu afecteze drepturile judecătorilor aflați în funcție și să facă obiectul unei reglementări cu caracter gradual, etapizat, ce ar trebui obligatoriu corelată cu ritmul de îmbunătățire a condițiilor de muncă,

Adunarea Generală a judecătorilor Tribunalului București  adoptă prezenta:

REZOLUȚIE

prin care,

1. în unanimitate, solicită celorlalte puteri ale statului să respecte statutul constituțional al judecătorilor, ale cărui repere constituționale se regăsesc în prevederile art. 124 alin. (3) și art. 125 din Constituția României, și să își asume principiile stabilității și previzibilității acestui statut.

2.  în unanimitate, solicită executivului și legislativului să respecte principiul cooperării loiale între puterile statului, astfel încât orice demers legislativ privind modificarea condițiilor de acordare a pensiilor de serviciu ale judecătorilor să fie făcut cu consultarea reală și efectivă a sistemului judiciar, evitând afectarea statutului judecătorilor în funcție prin măsuri intempestive și populiste care ar afecta grav echilibrul sistemului judiciar și garanțiile de independență ale acestuia.

Adoptată cu unanimitatea voturilor valabil exprimate de Adunarea Generală a judecătorilor Tribunalului București, la data de 02.11.2022, București

PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

JUDECĂTOR MIHAELA LAURA RADU

 

Prin încheierea pronunţată astăzi, 23.03.2022, în cauza nr. 27011/3/2021, având ca obiect procedura falimentului debitoarei SOCIETATEA DE ASIGURARE-REASIGURARE CITY INSURANCE S.A. Tribunalul Bucureşti – Secţia a VII-a Civilă a admis cererea lichidatorul judiciar CITR Filiala Cluj S.P.R.L. şi a dispus majorarea termenelor stabilite prin sentinţa din 09.02.2022, astfel:

a) majorarea termenului limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitoarei până la data de 11.04.2022;
b) majorarea termenului de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în Buletinul procedurilor de insolvenţă a tabelului preliminar de creanţe, până la data de 29.04.2022;
c) majorarea termenului de definitivare a tabelului de creanţe până la data de 24.05.2022;
d) majorarea termenului prevăzut de art. 100 alin. 1 lit. e din Legea 85/2014, privind prima şedinţă a adunării creditorilor până la data de 06.05.2022.

DECIZIA NR.39 din data de 08.03.2022

 

Președintele Tribunalului București, judecǎtor Mihaela-Laura Radu, în conformitate cu dispozițile Legii nr.304/2004 pentru organizarea judiciară, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul dispoziților art. 9 alin. (1), coroborate cu prevederile art. 7 alin 1 din Regulamentul de ordine interioară al instanțelor judecǎtoresti, aprobat prin Hotǎrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1375/2015;

Față de dispozițiile din Hotărârea Guvernului României nr. 171/2022 privind prelungirea stǎrii de alertă pe teritoriul României începând cu data de 7 februarie 2022, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,

 DECIDE:

Art.1 - Începând cu data de 09.03.2022, încetează dispozițiile deciziilor emise de președintele Tribunalului București, în scopul prevenirii răspândirii infectării cu virusul SARS COV2 pentru perioada stării de urgență și stării de alertǎ.

Art.2 - Accesul în sediile Tribunalului Bucureşti din Bdul.Unirii nr. 37 sector 3 şi Bdul.Splaiul Independenței nr.319L-SEMA PARK clǎdirea B, se va realiza în mod liber, fărǎ respectarea altor condiții de siguranță sanitară.

Art.3 - I. În ceea ce privește activitatea cu publicul la compartimentele Arhivă şi Registratură din cadrul instanței, programul de lucru se va desfăşura  cu prioritate, pe baza programărilor on-line sau telefonice;

II. În limita timpului disponibil alocat programului de lucru cu publicul al fiecărui compartiment, se vor soluționa și cererile formulate de persoanele prezente în sediile instanței, fǎră programare anterioarǎ.

Art.4 - I. Prezenta decizie intră în vigoare începând cu data de 09.03.2022, și va fi adusă la cunoştinta publicului larg, prin afişare la sediul instanței, publicare pe site-ul instanței/portalul instanțelor de judecatǎ.

II. La nivelul compartimentelor instanței, prezenta decizie va fi implementată prin grija Biroului resurse umane.

 

PREȘEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREȘTI,

JUDECĂTOR MIHAELA-LAURA RADU

Având în vedere cererile primite pe adresa de e-mail la Registratura Unică a Secţiilor Civile III-V, având ca obiect „contestație împotriva procesului-verbal de contravenție, emis de către Direcția de Sănătate Publică”, cu privire la nerespectarea de către persoana care intră pe teritoriul României a obligației de a completa „Formularul digital de intrare în România”, în contextul pandemiei, aducem la cunoștință următoarele prevederi legale:

  • art.32 (1) „Plângerea se depune la judecătoria în a cărei circumscripție a fost săvârșită contravenția.” – Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002;
  • art.4 (4) „Prin derogare de la prevederile art. 32 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, plângerea împotriva procesului-verbal de constatare a contravenției şi de aplicare a sancțiunii se depune la judecătoria în a cărei circumscripție își are sediul direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului Bucureşti emitentă a procesului-verbal.” – Ordonanța de urgență  nr. 5/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România.

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

Prin hotărârea pronunţată astăzi, 09.02.2022, în cauza nr. 27011/3/2021, Tribunalul Bucureşti – Secţia a VII-a Civilă a admis cererea creditoarei Autoritatea de Supraveghere Financiară şi a dispus deschiderea procedurii falimentului împotriva debitoarei SOCIETATEA DE ASIGURARE-REASIGURARE CITY INSURANCE S.A.

Prin aceeaşi hotărâre a fost desemnat în calitate de lichidator judiciar CITR Filiala Cluj S.P.R.L.

În cauză, judecătorul sindic a fixat următoarele termene limită:

a) termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitoarei – 28.03.2022;

b) termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe – 18.04.2022;

c) termenul de definitivare a tabelului creanţelor – 13.05.2022;

d) data primei şedinţe a adunării generale a creditorilor – 25.04.2022.

În vederea facilitării demersurilor de înregistrare a declaraţiilor de creanţă, precizăm că cererile de înscriere la masa credală, însoţite de documentele justificative şi dovada achitării taxei judiciare de timbru vor fi transmise la grefa Secţiei a VII-a Civilă a Tribunalului Bucureşti, atât în format scriptic (hârtie), cât şi în format electronic (documente PDF de maximum 4 MB fiecare) exclusiv la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., urmând ca  exemplarul destinat practicianului în insolvenţă să fie transmis pe adresa de corespondenţă electronică ce va fi indicată de acesta prin notificare.

 

Menţionăm totodată că întreaga corespondenţă electronică privind procedura insolvenţei debitoarei Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. va fi transmisă de către participanţii la procedură NUMAI pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

 

Soluţia pe scurt a hotărârii din data de 09.02.2022 în cauza nr. 27011/3/2021 

- DREPT LA REPLICĂ -

Faţă de articolul „ Cum judecă „ la secret” şapte instanţe din Capitală, în timpul pandemiei. Pretextul birocratic care încalcă principiul european al „uşilor deschise”,autor Ionuţ Mureşan

 

         Urmare publicării articolului cu titlul de mai sus în publicaţia Ziare.com, Biroul de Informare şi Relaţii Publice al Tribunalului Bucureşti, în vederea informării corecte a publicului, formulează următoarele precizări:

În România starea de urgenţă a fost instituită şi prelungită prin Decretele Preşedintelui României nr. 195/2020 şi 250/2020, fiind în vigoare în perioada 16.03.2020 -14.05.2020.

       Starea de alertă a fost instituită prin Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgrnţă  nr.24/14.05.2020 publicată în Monitorul Oficial nr. 3995/15.05.2020, fiind în vigoare şi în prezent, în baza Hotărârii Guvernului nr.34/06.01.2022. 

Detalii

 

 

- ÎN ATENȚIA PUBLICULUI LARG -

 

În considerarea faptului că din luna ianuarie 2022 societăţile comerciale care asigurau servicii de fotocopiere înscrisuri pentru public în spaţiile închiriate de Tribunalul Bucureşti în sediile din:

 - Bulevardul Unirii nr.37, sector 3 (Tribunalul Bucureşti - Secţiile I-V şi VIII, Judecătoria sectorului 2 Bucureşti)
- Gheorghe Danielopol nr.2-4, sector 4 (Judecătoriile sectoarelor 1 şi 4 Bucureşti)
- Ilfov nr.6, sector 5 (Judecătoria sectorului 3 Bucureşti)
- Str. Ştirbei Vodă nr.115, sector 1 (Judecătoria sectorului 6 Bucureşti)

au notificat încetarea contractului de închiriere, vă aducem la cunoştinţă că procedura de fotocopiere a înscrisurilor din dosarele aflate în păstrarea instanţelor de judecată se va desfăşura după cum urmează 

Detalii

Având în vedere numărul mare de cereri înregistrate la Registratura Unică a Secţiilor Civile III-V, având ca obiect „exequatur”, facem următoarele precizări:

  • Procedura de recunoaștere a unei hotărâri străine este judiciară;
  • Cererea de chemare în judecată se formulează pe cale principală la tribunalul în circumscripția căruia își are domiciliul sau, după caz, sediul instituției publice care a refuzat recunoașterea hotărârii străine (art.1099 alin.1 Cod procedură civilă);

Citeşte în continuare

Contacte:
Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00
Telefon (cabinet preşedinte): 021.318.77.00; Fax (cabinet preşedinte) 021.318.77.31; interior: 192
Prim grefier al Tribunalului Bucureşti; Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00, interior: 191