ANUNŢ
29.04.2025

- ÎN ATENŢIA PUBLICULUI LARG -

 

I. În conformitate cu dispoziţiile art. 3 din Hotărârea de Guvern nr. 2 din data de 10.01.2025, publicată în Monitorul Oficial nr. 19/13.01.2025, privind stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere, zile care precedă şi/sau care succedă zilelor de sărbătoare legală în care nu se lucrează, pentru anul 2025, vă aducem la cunoştinţă următoarele:

În ziua de 02.05.2025 şedinţele de judecată programate la nivelul Secţiei I Penale a Tribunalului Bucureşti se vor desfăşura potrivit programului stabilit.

În mod corespunzător, Compartimentele Registratură şi Arhivă ale Secţiei I Penale a Tribunalului Bucureşti vor avea orarul de lucru corespunzător intervalului stabilit desfăşurării şedinţelor de judecată.

II. Totodată, vă informăm că, toate cererile în materie electorală se vor înainta exclusiv la Secţia a II-a de Contencios Administrativ şi Fiscal a Tribunalului Bucureşti, pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

III. De asemenea, vă informăm că, faţă de dispoziţiile art. 1 alin. (1) din Hotărârea de Guvern nr. 2 din data de 10.01.2025, în ziua de 02.05.2025, compartimentele din cadrul Tribunalului Bucureşti, care lucrează cu publicul, cu excepţia celor aferente Secţiei I Penale şi a celor în materie electorală, nu vor funcţiona şi nici nu se vor desfăşura şedinţe de judecată, în raport de faptul că nu sunt planificate procese cu termene de judecată stabilite în ziua menţionată anterior.

 

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

În exercitarea dispozițiilor prevăzute de art. 18 alin. (2) și art. 20 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, văzând şi Hotărârea Guvernului nr. 17/2025 privind aprobarea Programului calendaristic pentru realizarea acţiunilor necesare pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2025, Președintele Tribunalului București este abilitat să aducă la cunoștința publicului următoarele:

În data de 24 februarie 2025, ora 08:00, la sediul Tribunalului Bucureşti, Bd. Unirii nr. 37, sector 3, etaj 2, sala 223, va avea loc şedinţa publică pentru desemnarea, prin tragere la sorţi, a judecătorilor care vor funcționa în birourile electorale prevăzute de lege, după cum urmează:

- câte trei judecători pentru fiecare Birou electoral al sectorului municipiului Bucureşti, dintre judecătorii în exercițiu ai judecătoriilor sectoarelor 1-6;

- trei judecători care vor funcționa în Biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate, dintre judecătorii în exercițiu ai Tribunalului București.

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

17.01.2025

 

ÎN ATENŢIA PUBLICULUI LARG

 

Având în vedere Ordinul ministrului justiţiei nr. 2827/C/2024 pentru aprobarea Procedurii privind plata onorariilor experţilor judiciari de către birourile locale pentru expertize judiciare tehnice şi contabile din cadrul tribunalelor, vă aducem la cunoştinţă că în cadrul secţiunii Informaţii – Biroul local pentru expertize au fost publicate informaţiile actualizate cu privire la documentele necesare pentru încasarea onorariului de către experţii judiciari tehnici și contabili.

 

CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

Documentele înaintate instanței, prin serviciului de poștă electronică, vor avea dimensiunea totală maximă a fișierelor atașate de cca 10 MB.

  • documentele text vor avea următoarele extensii: pdf, txt, odt, doc, docx, ods, xls, xlsx, html exclusiv - fără anexe (formatări, script, imagini etc.)
  • fișierele multimedia vor fi trimise în format standard (inclusiv opensource):
    - pentru imagini: jpeg, bmp, png etc.

- fișierele audio: wav, aiff, mp3, aac, ogg, wma, flac, alac etc, compatibile Windows 10 s.u sau programul VLC.

- fișierele video: avi, mp4, mkv, compatibile Windows 10 s.u, programul VLC sau: H.264, HEVC/H.265, mpeg-4.


Nu pot fi procesate mesaje ce conțin atașamente aflate în afara mesajului propriu-zis de postă electronică (e-mail) - spre exemplu link-uri către servicii de stocare cloud (https://wetransfer.com, https://filetransfer.io/ etc.)

În vederea evaluării gradului de satisfacţie al persoanelor interesate la nivelul instanţelor de judecată, Tribunalul Bucureşti pune la dispoziţie Chestionarul referitor la percepţia activităţii în cadrul instanţei, care poate fi completat atât în format fizic la Biroul de Informare şi Relaţii Publice, cât şi în format online, pe site-ul Tribunalului Bucureşti https://tribunalulbucuresti.ro/, la secţiunea „Instanţă - Chestionar”.

În contextul extinderii portalului web de achitare taxă timbru, în raport de soluția Comisiei nr.2 a Consiliului Superior al Magistraturii din 13.12.2022, prin care s-a aprobat demararea procesului tehnic de extindere la nivel național a portalului privind plata taxelor de timbru, Tribunalul București își actualizează serviciile menite să îmbunătățească accesul justițiabililor la actul de justiție, integrând serviciul de achitare taxă judiciară de timbru în categoria serviciilor pe care acesta le pune la dispoziția justițiabililor, prin intermediul paginii web www.tribunalulbucuresti.ro  

Achitarea taxei judiciare de timbru stabilită de instanță sau calculată de dumneavoastră într-un dosar deja existent se realizează online, cu cardul bancar, fără comision, dovada de plată fiind trimisă automat instanței, pentru atașare la dosar.

- Conducerea administrativ-judiciară a Tribunalului București -

        Prin hotărârea pronunţată astăzi, 09.06.2023, în cauza nr. 8813/3/2023, Tribunalul Bucureşti – Secţia a VII-a Civilă a admis cererea creditoarei Autoritatea de Supraveghere Financiară şi a dispus deschiderea procedurii falimentului împotriva debitoarei EUROINS ROMÂNIA ASIGURARE - REASIGURARE S.A.

        Prin aceeaşi hotărâre a fost desemnat în calitate de lichidator judiciar C.I.T.R. FILIALA BUCUREŞTI S.P.R.L.

 

        În cauză, judecătorul sindic a fixat următoarele termene limită:

         a) termenul limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitoarei – 24.07.2023;

         b) termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe – 04.08.2023;

         c) termenul de definitivare a tabelului creanţelor – 28.08.2023;

         d) data primei şedinţe a adunării generale a creditorilor – 10.08.2023.

În vederea facilitării demersurilor de înregistrare a declaraţiilor de creanţă, precizăm că cererile de înscriere la masa credală, însoţite de documentele justificative şi dovada achitării taxei judiciare de timbru vor fi transmise la grefa Secţiei a VII-a Civilă a Tribunalului Bucureşti, atât în format scriptic (hârtie), cât şi în format electronic (documente pdf de maximum 4 MB fiecare) exclusiv la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., urmând ca  exemplarul destinat practicianului în insolvenţă să fie transmis pe adresa de corespondenţă electronică ce va fi indicată de acesta prin notificare.

        Menţionăm totodată că întreaga corespondenţă electronică privind procedura insolvenţei debitoarei Euroins România Asigurare - Reasigurare S.A. va fi transmisă de către participanţii la procedură NUMAI pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

TRIBUNALUL BUCUREŞTI

Comunicat

- 31.05.2023 -

Adunarea Generală a judecătorilor Tribunalului București, întrunită în ședința din 31.05.2023, la convocarea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii,

           

- având în vedere statutul constituțional al profesiei de judecător, validat în jurisprudența Curții Constituţionale a României inclusiv din perspectiva stabilității financiare, ca o garanție a independenței justiției, componentă esențială a statului de drept;

- ținând seama că instituirea pensiei de serviciu pentru magistrați nu reprezintă un privilegiu, ci este justificată în mod obiectiv, ea constituind o compensaţie a restricțiilor şi limitărilor ce rezultă din rigoarea statutului special căruia trebuie să i se supună magistraţii;

- întrucât pensia de serviciu pentru magistrați a fost instituită prin lege, inclusiv cu scopul stimulării stabilității în serviciu şi a formării unei cariere în magistratură;

- constatând că prin caracterul intempestiv, modificările propuse în absența oricărei consultări instituționale vor agrava criza de personal din sistemul judiciar, vor introduce inechități fără precedent în interiorul corpului magistraților, lipsind întreaga reglementare de caracterul predictibil impus prin norme de rang constituțional, iar pe termen lung vor atrage consecințe nefaste asupra calității și celerității actului de justiție, efecte ce se vor răsfrânge asupra întregii societăți din perspectiva statului de drept,

în urma dezbaterilor, în unanimitate:

- a adoptat punctul de vedere formulat în cadrul ședinței, în sensul exprimării  în mod ferm a dezacordului faţă de orice intenție de modificare a statutului profesiei, relativ la iminenta schimbare arbitrară şi nejustificată a condițiilor legale de acordare a pensiei  de serviciu, modificare ce nu a fost supusă unui proces transparent de consultare instituțională şi care este de natură a periclita grav independența și statutul constituțional al judecătorilor;

- a hotărât ca, în funcție de parcursul procesului legislativ, să adopte forme de protest dintre cele mai ferme, ca reacție faţă de nesocotirea statutului judecătorului, a efectelor grave pe care măsurile vizate le vor produce asupra sistemului judiciar, pe fondul lipsei totale de preocupare pentru rezolvarea problemelor reale din justiție.

PREŞEDINTELE TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

JUDECĂTOR GABRIELA – MIHAELA RÎŞNOVEANU

ANUNȚ

27 aprilie 2023

 

         În aplicarea dispoziţiilor art. 157 alin. 10 din Regulamentul de ordine interioară al instanţelor judecătoreşti aprobat prin Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 3243/2022, cu privire la generarea şi comunicarea copiilor legaizate ale hotărârilor judecătoreşti, prin utilizarea unei aplicaţii informatice, aducem la cunoştinţa publicului faptul că, începând cu data de 02.05.2023, la nivelul Tribunalului Bucureşti va fi disponibil un nou serviciu menit să pună la dispoziţia celor interesaţi copii legalizate electronic ale hotărârilor judecătoreşti.

         Obţinerea unei copii legalizate electronic se realizează în baza unei cereri exprese a părţii interesate, cerere în care se va indica obligatoriu adresa de e-mail la care urmează să fie comunicată copia legalizată electronic. Cererea privind eliberarea unei copii legalizate electronic va fi însoţită de dovada achitării taxei judiciare de timbru în cuantum de 5 lei, conform art. 9 lit. l) din O.U.G. nr. 80/2013, care va cuprinde menţiunea expresă a numărului de dosar în care a fost pronunţată hotărârea judecătorească care se solicită a fi legalizată.

Înaintarea cererii de legalizare se recomandă a fi făcută prin aplicaţia e-Legalizare disponibilă pe pagina de internet a Tribunalului Bucureşti, „ https://legalizare.tribunalulbucuresti.ro   ”.

         De asemenea, aceasta poate fi depusă personal la Registratura secţiei/instanţei la care se află dosarul la momentul formulării cererii sau comunicată pe adresa de poştă electronică a acestora.

 

 

 CONDUCEREA ADMINISTRATIV JUDICIARĂ A TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

Contacte:
Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00
Telefon (cabinet preşedinte): 021.318.77.00; Fax (cabinet preşedinte) 021.318.77.31; interior: 192
Prim grefier al Tribunalului Bucureşti; Telefon (centrala): 021.408.36.00; 021.408.37.00, interior: 191